siapa kata cinta itu meriah ?

Owh bicara tentang cinta , semuanya ternyata indah ? bagaimana pula jika hati yang merasa ? aduh... sakit bagai xterkata ? erm . selalu selalu dan selalu kita membahasakan sepi kita pada cinta . selalu selalu dan selalu kita membahasakan meriahnya kita dengan cinta . apakah cinta lebih hebat dari cita ? apakah getaran sang arjuna lebih hebat dari yang melahir dan menjagakan kita ? takut takut dan takut menguntum diri kita setiap masa . aduh ! masihkah kita ingat akan saat indah kita diwaktu bayi? sememangnya kita udah alpa . jika ingat terlalu baguslah ingatan anda .adakah anda ingat sewaktu anda seusia kanak2 ? sememangnya kita ingat walaupun dalam kelam2 . saat yang cukup mencubit gelak hat lucu cerianya kita disaat itu .

Sehanyut kita diusia remaja yang meningkat dewasa . terasa syahdu andai ianya meninggalkan kesedihan dalam hidup kita . sayang sekali jika kita tidak menggunakan setiap remaja yang kita lalui . kini diri udah meningkat dewasa ! n0 !!! Pprrrra-dewasa . haaaa baru betul . heee .... seusia ini , mengapa saat ini getarannya sudah lain rasenya ? tidak lagi merasa seperti lalu kepingin mencari dan terus mencari . dan bersyukur kerana tika ini jua , aku sudah tidak memikirkan apa2 lagi selain kehidupan , karier yang mendatang .

Janji dan janji kita pada ibu bapa bagaimana ? sememangnya pertanyaan ini biar selalu ada bukan untukku tapi untuk semua anak-anak didunia ini kerana ibu bapa adalah segalnya . kekasih yang sejati dan Allah S.W.T adalah kekasih yang abadi dan kekal ...

2 comments:

'Akashah said...

Manusia itu Allah sendiri cipta dgn cinta..walau apa pun yg kita fikirkan..kita hidup di kelilingi cinta..cuma persepsi ataupu harapan yang kita letakkan pada cinta sesama mansuia yang menjadi penghalang kepada penglihatan kita dalam menilai dan memahami erti dan konteks cinta sebenar..

Saya TakDok Mende... said...

;wahhhh...terharu dan tergamam sy membacanye... sunguh tertarik3 kata2 itu... tp wan harap yu buat btol3.. jgn omong3 kosong... ok.. slalu doakan yu sentiasa dlm rahmatNYA... jgn fkirla perkara3 yg merosakkan jiwa rohani kite.. kite fkirkan diri kite..mse depan kite..ibu bapa kite..dan kebajikan amalan kite.. ok.. yu... do the best.. smpai msenye kite akn terfkir dan akan diseru jugak... do the best si senget... always smile ya... by ewan... (Saya TakDok Mende)

NO COPYRIGHT . HAK MILIK YUYUYANA SAHAJA